Priscila Gonzaga é natural de Petrolina, Pernambuco, e vive e trabalha como editora gráfica na região central de Recife, onde mantém a Editora—Aplicação. Atua em projetos editoriais, expositivos, audiovisuais e em sites.
Desenvolveu projetos editoriais com artistas como Marcelo Silveira (Manual dos Manuais), Silvan Kälin (O Mundo Cultura e Natureza em Lagoa do Ouro), Cristiano Lenhardt (A Dobra do Raciocínio Geométrico) e Jonathas de Andrade (Museu do Homem do Nordeste). 
Em parceria com Denilson Baniwa, criou a identidade visual da exposição Dja Guata Porã, Rio de Janeiro Indígena, no Museu de Arte do Rio. Com o Vídeo nas Aldeias, criou o projeto gráfico para os filmes Martírio e Adeus Capitão. Desenvolveu com Ana Carvalho, Ariel Kuaray Ortega, Fernando Ancil e Patrícia Ferreira Para Yxapy o site Jeguata, caderno de viagem.
Formada em Comunicação Social pela Universidade Federal de Pernambuco (2008) e mestre em Design Editorial pela Zürcher Hochschule der Künste (2012) com o projeto Ao Futuro Possível Provável Fictício Antigo Morador da Casa. Como Convém, catálogo de arte que documenta uma constelação de morada na cidade do Recife e serve de acolhimento de uma história particular e guia para visitantes.​​​​​​​
[EN] I was born in Petrolina, Pernambuco, a city by the São Francisco River, in Brazil. Living and working in downtown Recife, I run Editora—Aplicação as an editor and graphic designer in publishing projects, exhibitions, films and websites.
Over the last 15 years I have developed projects with artists, especially with Marcelo Silveira (Manual dos Manuais, ATA), Silvan Kälin (O Mundo Cultura e Natureza em Lagoa do Ouro), Cristiano Lenhardt (A Dobra do Raciocínio Geométrico) and Jonathas de Andrade (Museu do Homem do Nordeste, Heroínas de Tejucupapo). 
Working in partnership with Denilson Baniwa, I created the visual identity for the exhibition Dja Guata Porã, Rio de Janeiro Indígena, at the Museu de Arte do Rio – MAR. With Vídeo nas Aldeias, I designed the graphic project and cartographic interventions for the film Martírio and, more recently the visual identity for Adeus, Capitão. Together with Ana Carvalho, Ariel Kuaray Ortega, Fernando Ancil and Patrícia Ferreira Para Yxapy, I edited the content, designed and developed the website Jeguata, caderno de viagem.
I graduated in Social Communication (publicity and advertising) at Federal University of Pernambuco in 2008. After 3 years living in Switzerland, I completed the Master of Arts in Design at the Zürcher Hochschule der Künste in 2012 with the project Ao Futuro Possível Provável Fictício Antigo Morador da Casa. Como Convém. The product were an exploratory research about book genres and their editorial possibilities, and an art catalog that documents a dwelling constellation in the city of Recife serving as a host and guide for visitors through a particular history.
[EN] Priscila Gonzaga was born in Petrolina, Pernambuco. She lives and works as a graphic editor in the central region of Recife, in Brazilian Northeast, where she runs the Editora-Aplicação. She acts in editorial, exhibition, audiovisual and online projects.
She has developed editorial projects with artists such as Marcelo Silveira (Manual dos Manuais), Silvan Kälin (O Mundo Cultura e Natureza em Lagoa do Ouro), Cristiano Lenhardt (A Dobra do Raciocínio Geométrico) and Jonathas de Andrade (Museu do Homem do Nordeste). 
In partnership with Denilson Baniwa, created the visual identity for the exhibition Dja Guata Porã, Rio de Janeiro Indigenous, at the Museu de Arte do Rio – MAR. With Video nas Aldeias, created the graphic project and cartographic interventions for the film Martírio and, more recently the identity for Adeus Capitão. With Ana Carvalho, Ariel Kuaray Ortega, Fernando Ancil and Patrícia Ferreira Para Yxapy, she developed the website Jeguata, caderno de viagem.
She holds a degree in Social Communication from the Federal University of Pernambuco (2008) and a Master in Editorial Design from the Zürcher Hochschule der Künste (2012) with the project Ao Futuro Possível Provável Fictício Antigo Morador da Casa. Como Convém, an art catalog that documents a dwelling constellation in the city of Recife and serves as a host to a particular history and guide for visitors.